wtorek, 20 października 2015

SFC6120

Podwójny tranzystor NPN. Z moich domysłów to tranzystor m.cz, m.m. Próby zastąpienia dwoma NPN BC547B wypadły pozytywnie ale trzeba sparować i skompensować termicznie oba ze sobą.

W drugiej końcówce tez trzeba dla zachowania równomierności działania dokonać podmiany.
Czyli trzeba sparować 4 sztuki. 

Oryginalny ma hfe 187 ( temperatura pokojowa )

Zastąpiłem go BC547B efekt pozytywny hfe 300 ( mierzone miernikiem mastech MY-68 )

Zauważyłem "dziwną" sytuację.
Normalnie mierząc zachowuje się jak dwa tranzystory wedle opisu, ale dodatkowo B1 ma przejście na C2 i B2 na C1  ale by to zaistniało trzeba " naładować " poprzez pomiar B1-E i wtedy mamy B1-C2 przejście ok 930mV ( jak pamiętam, więcej niż B-C czy B-E ) i B2-E i mamy przejście B2-C1 ok 930mV ( jak prędzej ). W uszkodzonym nie ma przejścia B2-C1
Podejrzewam że może być dodatkowo w układzie tranzystor MOSFET? nie wiem jestem hobbistą i mam za małą wiedzę.
Wspominam o tym bo może komuś pomoże moja przygoda.
Przejścia między B1-B2 czy C1-C2 niema. 

Końcówki działają więc BC się sprawdziły. Może tylko zamiast wzmocnienie hfe300 lepiej szukać coś w granicy tych 187.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz