środa, 21 października 2015

Rank Artena To już chyba koniec

Dzisiaj postanowiłem zakończyć temat. Mam dość już.
Kupiłem spray czarny mat kupiłem przewód z wtykiem, idiota zemnie że biały nie czarny ale już za późno. Tak jest, tak ma być.

Uważam temat za zakończony.
Niestety radio kiepsko stroi i jak złapie szumi. Może kiedyś dorobię się generatora FM i zestroję tor jak trzeba i p.cz też.
By słuchać bez szumów muszę włączać MONO.
Od czasu do czasu coś z klawiszami jest ale już to zostawiam.

Przed malowaniem paneli. 
 Już skręcony i pomalowane panele. Jak jest tak musi być.





Przy okazji kilka fotek z wnętrza.

Tranzystory BC547B posmarowane pastą termo przewodzącą.

Naprawa koła napędowego skali
Stare się rozsypało.

Mam je pokruszone. Muszę pstryknąć dla potomnych.

A tu mechanizm sprzęgła napędu skali.


Na osi jest mechanizm tuleja z kryzą i na tej tulei druga widoczna na zdjęciu dociskana sprężyną. Między kryzami jest gumowy pierścień wklejony w napęd agregatu i nawinięta linka skali plus zębatka napędzająca potencjometr napięcia warikapowego.
Musiałem lekko przerobić sprzęgło by bardziej sprężyna dociskała zewnętrzną tuleję i ściskały pierścień gumowy. Lekko się potrafi zawiesić i ... daje se już z tym spokój. Pewnie guma wytarta lub za twarda. Nie wiem czemu przerywa.

Zębatka napędowa. To pierścień na potencjometrze warikapowym 100kOhm nakładany na zewnętrzną obudowę.
To jak z kołami w grundigach i polskich klonach.

Jeszcze ostatnie spojrzenie na trzewia





A tu porównanie Areny do Scan Dyny.


W tle mój pierwszy amplituner jaki odnowiłem SABA 8120.
P.S. fotele ... tom zabytek PRLu będą wymienione bo to na daczy więc niema pośpiechu.

Troszkę żałuję że kondensatory nie wymieniłem. Może trza było.
Elektrolity mają najgorzej jak nie są pod napięciem to się strasznie degradują więc myślę że jak będzie używany systematycznie to spokojnie jeszcze pogra parę lat. A w razie czego to .... są na półce.
Elektrolity 10000uF jeden ma 9.600uF drugi 11000uF więc zostawiam w spokoju. Droga zabawa w wymianę.


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz