niedziela, 17 kwietnia 2016

Kyoritsu to chyba koniec

Skończony.
Kondensatory w torze AC wymieniłem na wimy polipropylenowe 47nF 400V pozostał tylko na 3kV do wymiany ale nie namierzyłem na takie napięcie.
Elektrolit w zasilaczu zostawiłem mimo że kupiłem na wymianę 27uF 200V i 33uF 200V ale zostawiłem starego kasa poszła w p... d.... . Dodatkowo kupiłem osłonkę na przewód w obudowie ponad 4zł za 10szt i ku...a za małe. W akcie desperacji udałem się do sklepu pobliskiego nie mając nadziei że mają , mieli kurna 50gr zostawiłem :) ech ...
Spróbowałem wyczyścić lustro. Sprawa beznadziejna. Wiec odkleiłem i lekko uniosłem do góry, efekt nie powala ale jest dobrze.
Zaś co do kalibracji to mam problem z AC kalibrując go wszystko jest ok ale powyżej 100Hz napięcie AC 50Hz zaniża prawie o 1V. Może to wina jeszcze kondensatora tego na 3kV szkoda że nie zrobiłem próby i nie podmieniłem chwilowo. Bym wiedział dokładnie w czym problem.

Ogólnie miernik skręciłem.
Pozostały mi elektrolity nie wykorzystane. 10zł stracone.
Próbowałem poszukać wtyk koncentryczny by dorobić jeszcze jeden przewód pomiarowy na krokodylka ale wtyk nie dostępny w kraju a i cena nie niska. To standard 2501F
Pozostaje tylko sonda do napięcia DC.






W środku ma rezystor 1Mom.
Pozostaje przy niej i tyle.





Musze tylko dorobić śrubkę do gałki i chyba to już koniec.

Co do omomierza to lekko przekłamuje.
Trzeba najpierw wyzerować go na końcu skali potem zrobić zwarcie i wyzerować i mierzymy.
Baterie wstawię lepszą by ...już zaliczył wylanie.
Jako tako miernik jak miernik. Troszkę upierdliwy w używaniu chyba że jeszcze ten kondensator rozwala system. Na razie nie planuję nic więcej w nim robić.
Słabym ogniwem są lampy bo nie lubią ciągłego włącz wyłącz.

Wkurza mnie to przekłamywanie na niskiej częstotliwości. I kusi by sprawdzić podmieniając tego na 3kV.
Ale chyba na razie pass.
Robiąc testy generatorem do 1MHz i 7V to nie ma spadku przy kHz i do 1MHz trzyma wskazanie. 

Nie wiem tylko jak go kalibrować bo nie ma instrukcji kalibracji. Kalibrowałem na napięciu 5V AC i DC
Pewnie powinno być większe, może na zakresie 150V podać 150V.
Nie wiem. Starałem się jak mogłem.

Na razie temat zamknięty na 90%  :) a w razie czego wrócę do tematu. Prezentuje się ładnie.

I do kolekcji :)


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz