wtorek, 12 kwietnia 2016

K-142 ciąg dalszy

Dzisiaj przyszły lampy ECC82. Wymieniłem i troszkę zauważyłem poprawę że na DC się przestał rozjeżdżać po wyzerowaniu, ale na AC bez zmian. Rozjeżdża się i raz zerować albo A.C. BAL.
Podmieniłem lampę EAA91 bo odpowiada za część AC może coś z nią ale nic z tego.
Wiec problem pozostał plus powolne powracanie wskazówki na zero.
Skoro DC ok to trzeba zająć się AC.
Wymieniłem kondensator 0.05uF między nóżką 7 a masą.Wstawiłem 47nF jakiegoś miflexa efekt nie do końca zadowalający ale już jakieś światełko w tunelu. Rozjeżdżał się mniej i szybciej wracała wskazówka ale do szczęścia daleko.Więc wymieniłem drugi kondensator między przełącznikiem a lampą. Wstawiłem kolejnego 47nF jakiegoś odzyska i efekt zadowala.
Wskazówka powraca w miarę szybko, i trzyma zero na AC no prawie bo zauważam że lekko reaguje na zmiany napięcia w sieci ale jest OK. Tak może zostać. Musze tylko kupić kondensatory wybiorę wimy i dolutuje druciki bo to klocki. Przydały by się osiowe ale za drogie.
Skoro znów rozmontowuję to będę musiał poprawić lakierowanie płytki i sprawdzę czy lustro da się przetrzeć. Nic nie tracę wiec co szkodzi sprawdzić.

Bardzo reaguje na sygnał z telefonu :)


Na razie wygrzewam go i trzyma 0.

Może by też potencjometry zmienić na bardziej precyzyjne ? no pomyślę i zobaczę ceny.

Teraz pomału powiększa mi się kolekcja lamp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz