czwartek, 26 maja 2016

Transformator Zopoan TS80/E-62075/25/070/04

Podczas prac wpadłem w irytację podejrzewając uszkodzenie transformatora na uzwojeniach pierwotnych.
Przełącznik wyjścia mocy przełącza od czepy uzwojeń pierwotnych.

Wpierw podejrzewałem, że zwarcie jest w elektronice i przeciąża transformator stąd świeci żarówka.
Potem podjąłem decyzję by odłączyć uzwojenia wtórne. Wtedy podejrzenie padło na transformatorek :)
Na jałowo efekt taki sam. Świeci, czyli by ograniczała prąd zwarciowy.


Dla porównania tranzystor BC211







Ostatecznie podjąłem decyzję by podłączyć z powrotem trafo i podać zasilanie bez żarówki. Wstawiłem bezpiecznik 2A bo 1.6 brak pod ręką. Ruszył. To żarówka wprowadziła mnie w błąd.


Tak wygląda układ przełączania uzwojeń pierwotnych.
Zwarcie wychodziło między 65V i EXT.



Podejrzewałem że dalszym uszkodzeniem końcówki mocy było przegrzanie transformatora i zwarcie uzwojeń. Bezpiecznik oryginalnie 1.6A zastąpiony 5A. Ale na szczęście moje i generatora trafo sprawne.
Kurka szkoda że nie pomierzyłem uzwojeń wtórnych.
Dodatkowo w pierwszej kolejności szukając uszkodzenia rozprułem wiązki by śledzić okablowanie. Szkoda bo były ładnie poszyte. Ale trudno.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz