piątek, 20 maja 2016

Licznik energii elektrycznej 1 fazowy

Kolejna sekcja zwłok.



 Tu widzimy jeszcze regulator położenia konta magnesów hamujących.



 Łożysko dolne osi tarczy.
 Porównanie tarcz cyfrowych
 Magnes hamujący

 Rezystor kalibracyjny. Pomiar omomierzem wykazał 0omów ale musi to działać jak rezystor dla cewki kalibracyjnej.
 Podstawa wykonana z aluminium.
 Zespół prądowo napięciowy
Cewka prądowa nawinięta drutem miedzianym w oplocie bawełnianym.


 Dodatkowe jakieś zwoje kalibrujące na cewce napięciowej. Takie nic a jednak ma jakieś znaczenie.

7 komentarzy:

  1. U mnie w tamtym tygodniu zmienili na elektroniczne - monter twierdz, że są "bardziej czułe"....

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi jak jakoś na koniec roku wymieniał elektronika to powiedział że jedna faza nie liczy. Jak bym wiedział :)
    Teraz mam taki z podświetleniem LCD. Taki wypas ba ful wypas. Ale nie ma tego uroku mechaniki. Tylko druk SMDmami i tyle. Tu miałem zajęcie rozkręcając je :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja widziałam fajne liczniki do kupienia na stronie https://www.interblue.pl/ i tak się zastanawiam, czy będą one odpowiednią opcją dla mojego domu i czy można samemu wybierać takie liczniki, czy to od tego jest tylko i wyłącznie dystrybutor prądu? Masz może jakieś zdanie w tym temacie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Licznik daje dostawca energii. Samemu to można sobie pod licznik kupić i zamontować bo to dla nas jest. Ale główny to dostawca daje. Samemu nie wybieramy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to kosmos, totalnie się na takich rzeczach nie znam. Dla mnie to podstawa, aby rachunki za prąd się zgadzały, im niższe tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie temat energii jest cały czas poruszany, tylko w różnych aspektach. Ostatnio trafiłem na firmę https://www.se.com/pl/pl/product-category/2900-przemienniki-cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci-i-uk%C5%82ady-%C5%82agodnego-rozruchu która wśród swojej szerokiej i bogatej oferty posiada również systemy zarządzania energią. Dzięki nim możemy mieć u siebie nowoczesne technologie i rozwiązania.Brzmi świetnie, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń