piątek, 26 lutego 2016

MICRONTA 22-220 ( Radio Shack)

Kolejny nabytek do kolekcji.
Troszkę już ma za sobą łącznie z niedoszłym  BUM bo ślady okopcenia prawdopodobnie od rezystora 0.94om.
Wady.
Brak pomiaru prądu AC tylko prąd stały.
Nie za bardzo rozbudowana skala zakresów i dwie skale dla AC i DC mi to nie podchodzi jednak. Troszkę nie fartowne rozwiązanie jak dla mnie.
Brakuje zakresów mV
Tandetna plastykowa szybka. ( szkoda ze nie szklana ) 
Zalety.
Akustyczny test ciągłości.
Pasmo do 10kHz
Bezpiecznik.
Test baterii
Tylko dwa potencjometry do kalibracji jeden AC drugi DC.

Miernik ma wzmacniacz pomiarowy na podwójnym  tranzystorze ( szukaj że świecą jak padnie :) )
Przez to wymaga zerowania ale bez zabiegów jak w V640.

Troszkę go szykuje pod siebie.
Czyszczenie wnętrza, płytek, kalibracja ale tu nie mam instrukcji i możliwości więc kalibrowałem na zakresie 3V.
Płytki umyte, płytka wzmacniacza dodatkowo zalakierowana kalafonią.
Miał problem z pomiarem na ACV 3V zaniżał pomiar. Problemem był rezystor 20kom mający dobre 30kom po wymianie i lekkiej kalibracji jest OK.
Problemem jest wygrzany ale nie przepalony 0.94oma rezystor.

I wszystko było by OK jak by nie omomierz. Zaniża wskazania. Nie wiem czemu.
Pomiar prądu OK, pomiar napięcia OK, test ciągłości OK a omomierz NIE OK.
Musze pomyśleć w czym problem.





Ogólnie miernik fajny. Cena przystępna więc czemu nie dołączyć do kolekcji.

Martwi mnie tylko omomierz.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz