środa, 20 stycznia 2016

Unipan cziąg dalszy

Skupiłem się na bloku cyfrowym ale to na razie ślepy tor.
Postanowiłem się skupić na przetworniku A/C i zacząłem od napiec zasilających wzmacniacze operacyjne.
Ujemnie mam -8.17V zaś dodatnie +1.13V. Skupiłem się wiec na zasilaczu.
Na razie znalazłem przebity BC313 i dodatkowo HF 642 ale co to za tranzystorek to nie wiem.
Internet milczy. Koszmar lutowania bo płytki dwustronne i ...
Spróbuję zastąpić je. BC zastąpię 2N5195 zaś HF jakim BC wychodzi że NPN z pomiarów.

Wymieniłem uszkodzony wyświetlacz. Koszmar lutowania. Wylutowałem tez wyświetlacz od przepełnienia i chciałem podmienić je miejscami ale ten od przepełnienia miał tez uszkodzony segment. Chyba zamiast oryginalnie wlutować wyświetlacz wlutuję diodę LED. A taka zmiana.
Najpierw chcę uruchomić zasilacz i podać napięcie na wzmacniacze bo wszystkie w.o mają wspólne zasilanie i kuleją. Może ruszy.

Szukałem informacji i pisałem za dokumentacją ale ...
Zaatakowałem jedna uczelnię bo mają na laboratorium ale bez efektu. Dowiedziałem się tylko :
"
Szanowny Panie
Multimetr UNIPAN 245 sam kupowałem do laboratorium z byłego zakładu doświadczalnego PAN UNIPAN, mieszczącego się swojego czasu na ulicy KRN w Warszawie. Znałem nawet jego konstruktorów. Pracował tam mój dyplomant. W laboratoriach uczelni wykorzystywaliśmy go w wymienionym przez Pana ćwiczeniu oraz w badaniach prostowników (Laboratorium Elektroniki) ze względu na jego ciekawe możliwości sumowania pomiarów, wartości stałoprądowych i przemiennych, w tym napięć szczytowych, średnich i skutecznych. Mamy go jeszcze, ale nie znalazłem dokumentacji. Jedyną wadą była ich awaryjność, bo to egzemplarze eksperymentalne. Ktoś to naprawiał poza uczelnią i kalibrował. Teraz praktycznie z nich nie korzystamy.
Musi Pan szukać w Warszawie, bo jeszcze przed laty jakaś spółka je serwisowała.
Z pozdrowieniami " 

Zaatakowałem tez firmę UNIPAN a raczej to co na jej zgliszczach powstało ale odpowiedź padła że wszelka dokumentację zniszczono w 2006r 

Szkoda.
Nawet jak by ruszył to nie ma jak skalibrować. Pełno potencjometrów. 
Nie będę inwestował w kondensatory jak okaże się ze nie warto.
Nie które są z 76r. 
Troszkę zainwestowałem w scalaki ale nie potrzebnie a chust nie zginą. 

Teraz w wolnej chwili wlutuje tranzystory i zobaczę co będzie.








1 komentarz: