czwartek, 7 stycznia 2016

Sonda stanów logicznych TLK-515

Z racji że troszkę bawię się miernikami próbując je naprawić zacząłem się stykać z technika cyfrową ( na razie TTL ) by sobie ułatwić zabawę udało mi się kupić za małe pieniążki sondę stanów logicznych.
Przyrząd troszkę archaiczny bo w dzisiejszych czasach to przystawka do komputera 8 kanałowa kosztuje ~50zł a możliwości multum oferują. Miałem zamiar sobie kupić, ale wypatrzyłem klasyka dawnych lat :)
Z racji że już są zdjęcia wnętrza  więc sondy nie rozkręcałem. Jedynie układ zasilania z powodu wymiany okablowania. przewód zasilający był zakończony dziwnym wtykiem niby BNC ale troszkę jakże inny. RADIALL R605 004 podejrzewam że odbiorca sond dokonał konkretnego zamówienia z takim wtykiem pewnie by w naprawianym urządzeniu móc się szybko podpiąć do układu.
Musiałem dokonać modyfikacji przewodów przyłączeniowych. Musze tylko kupić lepsze chwytaczki bo te to takie ... ale takie miałem już w klamotach.


Oryginalne przewody i ten śmieszny wtyk.
Układ ma blokadę przed odwrotnym podłączeniem do układu.


Już z nowymi kabelkami :)
Zaś opakowanie mało praktyczne. Szkoda bo lubię przechowywać uporządkowane wszystko. Dobra troszkę bajeruję mam burdello jak ... po wybuchu koreańskiej bomby wodorowej :)

Oryginalna instrukcja na opakowaniu. Sonda ma opcje identyfikacji stanów plus sygnałów.



I troszkę tłumaczenia translatorem google :)



Optymalna obsługa dzięki nowym kształcie
 • Unikalna ocena oparta na wyświetlaczu quasi-oscyloskopu
przełączana na logice TTL lub CMOS
  przełączana impulsem do przechowywania oleju
cykle pracy szacuje
Lötfestes, przewody elastyczne mocy
Z sondy cyfrowej TKL-515 to stany logiczne w TTL, CMOS i związane z nim obwody można zaobserwować jedną stronę wyświetlacz podstawą ei-ner quasi-oscyloskopu.
Z procesów dynamicznych, cykl pracy może być określona od czasu przebywania w danym stanie logicznym.
Poszczególne impulsy po włączeniu pamięci impulsu (MEM). Zatrzymany do momentu przełączenia z powrotem.
W tym celu przycisk może być zaciskane za pomocą przymocowanej do obwodu przedłużenie uchwytu-on.
  Podczas tworzenia złą polaryzację lub przepięcia przełącznik jest chroniony.
Czerwona kropka na wyświetlaczu wskazuje gotowość operacyjną.

Co prawda jest to moja pierwsza sonda więc muszę troszkę opanować jej podstawowe używanie.

Mam nadzieję że się przyda :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz