wtorek, 12 lipca 2016

ZOPAN ciąg dalszy

Troszkę się zmieniło.
Nie miałem weny by pisać.
Ale do sedna.
Prócz uszkodzonych tranzystorów była jeszcze dioda BAVP21 w kolektorze BC211 przebita.
Kupiłem tranzystory zamiennie jako 2N3742/2N3743 użyłem KSE340/350 sparować z 10 sztuk się nie udało przepaść hFE potężna. Zamiast BC313 i BC211 bo oba zmieniłem mimo że 313 była OK dałem BD139/140 sparowane prawie. Niestety porażka z tranzystorami. I uznałem że OK.
Włączyłem i bum poszedł bezpiecznik jakieś zwarcie. I zacząłem szukać dalej na upartego teraz diody przejrzałem. Jedna po drugiej. I trach BAVP21.
Dodatkowo z rezystorami emiterowymi wyszło tak że 0.47Oma zregenerowałem poprzez odwinięcie drutu i zeszlifowanie rezystora nośnika ( nośnik to 10KOm ) i nawinąłem z powrotem tak by nie było zwarć w uzwojeniu. Zaś 5.6Oma zmieniłem na ceramiczne 5W.



Diodę BAVP21 zamieniłem z aradą kolegi na popularna 1N4148.
Odpaliłem i ruszył.
Wyjście mocy działa sinus generuje ale jest tętnienie i sinus drży. Więc cóż elektrolity.
Niestety kolejny wydatek.

Wejście wzmacniacza tez działa.

Teraz muszę się uporać z kondensatorami. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz