piątek, 5 sierpnia 2016

Nowa zabawka Hameg HM112 / HM 212

BUXy kupione odpalony i w wolnej chwili muszę zamknąć temat Zopana.
Jeszcze w niedalekiej przyszłości kupię wielo obrotowy potencjometr i spróbuję podmienić termistor może w tym problem że sygnał się tnie podczas zmiany częstotliwości.

A teraz nowy nabytek za koszt łączny 94zł plus 1.20zł gumki jeszcze gniazdo zasilające kupię ok 5zł gniazdo BNC ok 10zł i ... nie jest idealny bo z lekka podstawa czasu rozjechana i amplituda też lekko kłamie plus błąd paralaksy. Jeszcze coś mu dolega z sygnałem do kalibracji ale to w wolnej chwili zobaczę.A i nóżki do obudowy trzeba bo jednej brak to kwartet do kupienia.

Odkurzony uruchomiony.
Z początku było krzywo :)
Ale to lampa była luźno i się obróciła.
Po poprawce i poprawieniu mocowania.

Lampowy. Potrafi podgrzać atmosferę :)
Jeden kanał chyba 4MHz. Nie wiem dokładnie bo nie mam instrukcji. internet milczy.





Dwa potencjometry bardzo ciężko chodzą.
Nie jest zbytnio skomplikowany. W wolnej chwili muszę zobaczyć co z tym sygnałem testowym piło kształtnym jest bo zamiast piły są zakłócenia. Może jaki kondensator? Nie wiem posprawdzam.
Z lekka boję się kV i zawsze po wyłączeniu rozładowuje lampę ale nie ma iskry. Może nie potrzebnie, ale mam stracha. Nie lubię doznań od przepływu elektronów.
Wada okropna to lampa bez siatki przez co jest paralaksa duża. Przybliżyłem lampę do szybki by ją ograniczyć trochę.

Lampy maja urok ale trzeba się na nich znać. Dodatkowo kosztowne teraz są więc zabawa nimi jest droga.
Ale ładnie widać i ta neonówka. Nie wiem czy to stabilizator napięcia czy układ generatora piły.

Troszkę poruszyłem temat na elektrodzie.

Do obserwowania sygnału OK do pomiarów to porażka. Też gałko mania sprawia kłopot ale to inny temat.
Jak na 100zł to nie ma co żałować. Kawałek ciekawostki z lat 60 chyba z połowy 60. Dobrze że jest druk a nie na pająka lutowany :)


















4 komentarze:

  1. Ostro rysuje lampa. Ładnie zachowany egzemplarz.

    OdpowiedzUsuń
  2. No jak na swój wiek liczmy 1967 -68 to w ładnym stanie.
    Boje się o lampy bo ECC drogie znów EZ81 ciężka do zdobycia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lampy to raz a dwa to mierniki lamp. Szok. Ile ja ich w życiu potłukłem :)

    OdpowiedzUsuń