środa, 17 sierpnia 2016

NordMende ES 3309

Kupiłem jako dosłownie ciekawostkę bo słyszałem, ale nigdy nie widziałem na oczy.
Niestety po otwarciu przeżyłem szok.
Na dzień dobry wymyłem przełączniki Izostaty i przełączniki sprzężenia wejść. Były bardzo zasiarczone ale mam patent. BNC wymienię jak co na nowe bo nie ma sensu myć ich bo posrebrzane więc na długo to nie starczy. Robota głupiego po prostu.

Moduł wsuwany w obudowę. Obudowa się suszy :)|

Toś to szok co ujrzałem. Jeden kanał zaliczył naprawę. Tranzystory stare wycięto a do nóżek dolutowano nowe. Tranzystory są kompensowane termicznie.

Było tak :)





Po czyszczeniu jest.



Układ dwóch dzielników wejściowych.



A jak tak to działa. Tyle że niestety nie jest łatwo z wyzwalaniem na oscyloskopie. Musze się napocić by było coś widać.
Nie wiem w czym problem.



Zaś bardzo dobrze działa jako jednokanałowy czyli albo kanał A lub B

Zaś w trybie dwu kanałowym jest ciężko uzyskać ładny obraz.

Z racji że przystawka ma własny układ wejściowy z dzielnikiem napięcia oscyloskop trzeba ustawić na 0.1V na działkę i chyba wedle tego przeliczyć wartość działki.


W wolnej chwili zacznę rozpracowywać instrukcję i tłumaczyć translatorem.

Nie wiem czy uda mi się skalibrować ją. Instrukcję mam.

Jako ciekawostka. Coś chodziło mi po głowie że już gdzieś ją widziałem. Gdzieś ją widziałem. I przypomniałem sobie.











4 komentarze:

  1. Ładne zdjęcia Ci wyszły. Magia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę jeszcze w niej pogrzebać bo nie mam sygnału wyzwalania z kanału B. Troszkę kuleje.
    Tłumaczyłem instrukcję translatorem ale wychodzą takie teksty że szok :) Hamega zostawiłem jak jest tylko gniazdo wymieniłem na współczesne BNC nie szukałem przejściówki.
    Jedynie dioda jak co nie dokupienia BA182 ale jeszcze nie patrzyłem w czym rzecz nie mam weny i chęci. A kupiłem i tak jako czystą ciekawostkę.

    A teraz ciekawostka zagadka.
    Jest książka w której ta przystawka jest na zdjęciu pokazana od środka jako przykład urządzenia elektronicznego.
    Dopiero po kilku godzinach skojarzyłem że już ją gdzieś widziałem :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co nie kojarzysz książki? :) Nie uwierzę że nie miałeś jej w rekach i nie czytałeś. Toś to w każdej bibliotece była :)

      Usuń