wtorek, 11 lipca 2017

Grundig SV41 sukacz sygnałów

Grundig SV41
Wpadł mi w oko wiec kupiłem cena nie duża a zawsze chciałem zbudować bo czasem szybciej naprawi się na podsłuch sygnału niż ...
Więc kupiłem. Zdekompletowany. Brak sondy demodulatora i koszyka baterii. Jeden klawisz kaleki i zdezelowany potencjometr.
Ustrojstwo jest na tyle fajne że ma wbudowany prócz wzmacniacza jeszcze generator sinusa ok. 1kHz.
Czym jest szukacz sygnału? Po prostu wzmacniacz plus sonda demodulator by można było podsłuchać sygnał w.cz.

Rozebrany do przeglądu i naprawy. Jest wygrzany rezystor emiterowy ale nie tykam. Działa to działa.




W sieci schemat wiec OK gorzej ze schematem sondy. Znalazłem ale mam zastrzeżenie bo cos mi nie pasuje z kondensatorem.


Na schemacie kondensator i dioda są równolegle. Nie pasuje mi to. Pewnie błąd z zrysowania płytki. Kondensator powinien być na wejściu by odcinać składową stałą.

 Wiec popełniłem korektę. Wydaje mi się że mój schemat jest poprawny. I wedle jego popełniłem sondę. 
Cóż nie przyłożyłem się do sondy. Już by można było przewidzieć sonda w miedzianej rurce ful wypas a tu ...
Diody użyłem AA118 z wylutu. Kondensatory 1nF 350V ale dobrałem tak by było ok 840pF ( tolerancja ) płytka uniwersalna grot z miedzianego drutu 2.5mm2 kilka rurek termokurczliwych i zwykły przewód ekranowany chyba do mikrofonu. Nie wiem grunt że miętki :) 
Nie popisałem się. 






Finał
Może kiedyś popełnię lepszą.

Chwilowo testy wykonałem na moim generatorze SDG1025 podając sygnał 25MHz z modulacją AM 1kHz i działa. Na FM cisza :)















3 komentarze:

  1. Mam taki sam, ale ciągle czeka bez sondy. Nie dziwota, że nie ma odsłychu przy modulacji FM - sonda jest amplitudowa.

    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  2. No Panie kolego czuję w tej wypowiedzi odrobinkę nie chciejstwa :) zlutować i uszczęśliwić przyrząd wyposażeniem dodatkowym :) Nie chciało mi się dłubać sondy z miedzi czy z przełącznikiem. Chyba też to można zaliczyć do nie chciejstwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hallo und Guten Abend ! - Bin auf Suche nach einem GRUNDIG SIGNALVERFOLGER SV41 neuartig in einem unmodifizierten Zustand möglichst mit HF/NF-Tastkopf ! - So ein Gerät ist sehr schwer zu bekommen. - Einige Geräte die bei ebay angeboten werden sind zum Teil in einem schlechten Zustand. - Netzteil TN 12a und Anleitung einschl. Service-Manual sind vorhanden. - Falls Sie mal so ein Gerät bekommen und zum Verkauf anbieten würde ich mich freuen. - Die Nachricht bitte in DEUTSCH.
    Meine E-mail Adresse: niklausmanfred@gmail.com

    Mit freundlichen Grüßen
    Manfred Niklaus

    OdpowiedzUsuń