niedziela, 6 grudnia 2015

I dalsze zmagania z P.... :)

Dzisiaj zająłem się zasilaczem.
O ile wczoraj miałem podwyższone napięcie +5V to dzisiaj wymieniłem kondensatora na starego  800uf i o dziwo mierze napięcie i mam przeszło 13V coś kurna uszkodziłem. Szybko w oczy rzucił się przegrzany tranzystor BC179B  wygrzała się obudowa. Przebity. Podmieniłem go na BC557B niby napięcia te same. Zasilacz ruszył brak tętnień.  Nie wiem teraz co robić z kondensatorem. Albo wstawić ten sam 1000uf lub kupić " mocniejszy większy "  na 1300mA.
Jestem w martwym punkcie.
Jutro może zacznę próbę z kalibracją.
Jak nie da się skalibrować wejścia przetwornika wedle instrukcji to się potnę. Nie wiem czy będzie sens co kolwiek robić bez kalibracji przetwornika.
Paczę w instrukcję kalibracji i wydaje mi się że postępuję dobrze więc nie wiem w czym problem.
Zobaczymy.
ostatecznie będzie jako ozdoba choć na to mi by było szkoda go.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz