wtorek, 22 listopada 2016

Układ scalony SG 3823

Układ scalony SG3823N
Brak jakich kolwiek informacji na jego temat. Ale na szczęści był rozrysowany na schemacie.

Z racji braku dostępności na rynku trzeba sobie radzić. W tym przypadku zawiera sześć tranzystorów NPN.
Dokonałem zastąpienia go tranzystorami BC547B bo takie miałem.
Potrzeba sześć tranzystorów i podstawkę DIL14 i żywicę epoksydową.
Rezultat zmagań.




Na uwagę zasługują dwa fakty. Układ jest wykonany jednym procesem technologicznym. Wiec można zakładać, że tranzystory mają ten sam punkt pracy. Kolejny aspekt to, że skoro wszystko w jednej obudowie na jednej strukturze to są skompensowane termicznie.
Z powyższego należało by dokonać selekcji i wybrać sześć sztuk o takim samym współczynniku bety. Podczas selekcji muszą mieć tą samą temperaturę bo wpływa na pomiar.

Niestety mój zamienni nie był selekcjonowany.

Co potrzeba?

Schemat :)
Sześć tranzystorów, podstawkę DIL14 żywicę i cierpliwość.
Z podstawki usuwamy styki. Za styki będą robić nóżki tranzystorów.

Prototyp testowy.
W celu sprawdzenia czy to zadziała dokonałem wstępnie budowy krzaczka.

Budowa.

Po polutowaniu zalałem żywicą nóżki. Podgrzałem by szybciej związała.
Druga faza, po związaniu żywicy dokonałem zalania tranzystorów  w celu uzyskania kompensacji termicznej.



Efekt końcowy w układzie.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz