piątek, 2 września 2016

Przystawka prostownicza do generatora

Czegoś mi brakowało.
Brakowało zasilacza o płynnej regulacji od 0V do jak najwięcej i o tyle by napięcie było stabilne.
Mając generator wymyśliłem ze wykorzystam go jako pseudo zasilacz o malutkiej wydajności prądowej.

Zależało mi bym mógł uzyskać napięcie od 0V a dokładniej mógł dysponować od 1mV.

W efekcie poruszyłem na elektrodzie temat bo chciałem użyć to co mam a miałem diody BAV21 nie byłem pewny czy się nadadzą na prostownik.

Garstka rezystorów, PCB uniwersalne, cztery diody, dwa pstryczki ,gniazda bananowe i BNC, puszka oraz wena twórcza o kondensatorze nie wspomnę :) Oto narodziło się ustrojstwo nad ustrojstwami.
Brzydkie ale praktyczne.



Przełączniki służą do zmiany polaryzacji dla gniazd BNC.

Jest wada mała bo kondensator ma 22uF i podczas zmniejszania napięcia jest zwłoka ale można z tym żyć.
Nie miałem nic o mniejszej pojemności.
Ale jest i działa, sprawdza się.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz