piątek, 6 listopada 2015

SIEMENS D2003 generator funkcji 1MHz

Ostatnio naszło mnie na poszukanie i kupienie generatora funkcji nieco lepszego niż mój CCCP a głównie chodziło mi o wyższą amplitudę sygnału. Tak by sobie dać szansę na domowa kalibrację mierników.
Co prawda szału nie ma bo 20Vpp to daje 10V ale lepsze to niż 0.8V
Sygnały sinus trójkąt prostokąt. Ma tez Offset trzy wyjścia a raczej dwa 50om TTL i wejście VCO ( nie wiem do czego ) .

Stary używany za 197.50zł może warto było dołożyć 70zł i kupić do 5MHz HP, ale tu miałem darmo wysyłkę.
Dobra przejdźmy do zdjęć. Akurat rozebrany. Szału nie ma.


Rozkręciłem z ciekawości i dla umycia obudowy. Lubie mieć czysty sprzęt a nie tłusty kleisty i kurz w zakamarkach.
Niestety dopatrzyłem się śladów grzebania i naprawy. Transformator nowy i elektrolity. Zaś co do elektrolitów to dopatrzyłem się kłaczków po eksplozji jednego z nich ale nie wiem który.
Najbardziej kuje w oczy trafo i jego wpasowanie.
Zauważam że obudowa nad radiatorem jest ciepła.
Owszem tu nie myłem płytki w wodzie :) w ogóle jej nie myłem tylko obudowę.
Nie znalazłem instrukcji do niego.




2 komentarze:

  1. 1 MHz to tak w sam raz. Tak uważam - do generalnego użytku. Tu przydaje się właśnie sinus, prostokąt i trójkąt.

    Powyżej tego to dopiero do strojenia pośrednich, i jak ktoś nie zajmuje się KF, to dopiero moze coś w okolicach 29 MHZ do CB radia. I w miarę potrzeb wyższe częstotliwości. Lecz wtedy generator może mieć tylko sinus.

    Do tego megaherca ogarnie sie wszystkie testy, a generatory o wyższych częstotliwościach to już trzeba kupować konkretnie do potrzeb - tak wiec całkiem fajny przyrząd.

    OdpowiedzUsuń
  2. Częstotliwość w sam raz Ok ale napięcie max 7V za mało by sobie na przykład dokonać kalibracji jakiegoś ustrojstwa.
    Myślałem nad transformatorkiem ale nie mam kiedy i jakiego użyć pewnie nic z tego bo rdzeń ograniczy możliwości.
    Może impulsowy by użyć.
    Nie wiem.

    Nie wiem do czego jest wejście VCO i jak użyć.

    Mam ruski generator audio bo sinus do 200kHz i wpadłem na pomysł by dobudować układ z transmiterem FM i podawać sygnał 1kHz na niego jako kanał L i P do strojenia radioodbiorników amatorsko. Czekam na wenę twórczą.

    Do tego S przydała by się serwisówka. Szukałem nie znalazłem. Bardzo się grzeje. Ma wymieniony transformator. Myślę że stabilizatory dostają za duże napięcie o 2-3V i wytracają na tym picnnym radiatorze.


    OdpowiedzUsuń