środa, 21 czerwca 2017

Siglent SDG1025

Pierwsze testy. Nie mam mierników referencyjnych wiec testy trochę do bani ale zawsze lepsze to niż nic.

Generator arbitralny.
Ma funkcję pomiaru częstotliwości do 200MHz troszkę trwało zanim rozpracowałem bo instrukcja lakoniczna.
Miernik częstotliwości P. ma generator 10MHz sam mierzy siebie idealnie ale pomiar siglent-em wykazał rozrzut na granicy 117Hz
Wskazanie kiepsko widać, ale wskazuje 9.999883MHz   rozrzut jest ale ... nic z tym nie zrobię.

Teraz kilka pomiarów z grubsza częstotliwości.






100KHz

1MHz

5MHz

15MHz
15MHz inna rozdzielczość. Dłuższe bramkowanie.
25MHz

Pomiar okresu. ( ustawiany na generatorze )

100us

i raz jeszcze 100us
Rozbieżność jest wynikiem niestabilności generatora. Ma lekki dryf.

40ns

Jeszcze tu troszkę testy ułatwiłem sobie zmiana bramkowania pomiaru co widać.

Zaś co do generowania sygnałów to cóż sinus OK ale prostokąt już pozostawia wiele do życzenia. Oscyloskop też swoje czasy narastania wprowadza i wychodzi mydło powidło.

Niebawem dodam fotki kształtów sygnałów.


Zaś cóż można powiedzieć o samym generatorze 1200zł ... wolał bym mieć w kieszeni ale czas na nowe zabawki. I tak jak co to powyżej kHz nie wychodziłem nigdy :)
Nie testowałem arbitralnego bawiąc się w Picasso bo nie instalowałem programu.
mam starego laptopa i muszę na nim po testować oprogramowanie.


Sinus ma do 25MHz
Prostokąt do 25MHz ( tu konkurencja ma do 5MHz prawdopodobnie jak mi powiedział serwisant z NDN ze względu na czasy narastania. W ten sposób prawdopodobnie gwarantują sobie ładny prostokąt bez stresowy )
Trójkąt 300KHz
Impulsy 5MHz
Arbitralny 5MHz
Częstotliwościomierz do 200MHz ale jest sporo zabiegu w menu by go włączyć i działa na kanale 2.


Gwarancja 3 lata.























1 komentarz:

  1. Ciekaw jestem testów użytkowych, zwłaszcza jako wobulatora do strojeniea torów p.cz.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń