czwartek, 4 maja 2017

E 426 sonda do wobulatora K937 replika

Popełniłem kolejne przestępstwo i stworzyłem zamiennik sondy E426 do wobulatora.
Nadarzyła się okazja kupić za 100zł K937 niby sprawny ale cóż trzeba zrobić pod siebie jak tylko siły starczą.

Ale nie o tym.

Popełniłem z braku oryginału sondę detekcyjną wedle schematu z instrukcji. Nie mam pojęcia jak wygląda oryginał. Moja wygląda jak wygląda. Znów kładłem nacisk na obudowę.
Obudowa to już mój standard. Miedź hydrauliczna i szklany krążek jako izolator.





Sondę wykonałem z oryginalnej diody AAY37S z kondensatora mikowego 470pF reszta to standard. Elementy nie segregowałem.
Znów kładłem szczególny nacisk by nie zniszczyć diody germanowej.



W tej sądzie nie stosowałem szpilki pomiarowej tylko przewód. Tu nie wiem czy dorobić krokodylek czy haczyk jako zacisk czy pozostawić do przylutowania. Chodziło mi po głowie nawet rozwiązanie na wszystkie trzy opcje. Na razie zostaje tak a jak co to jak będę używał kiedyś to się wybierze metodę optymalną.


Na razie nie mam na czym testować jej i wobulatora wiec czeka na półce na swój dzień ale trzeba było przetestować sama sondę czy działa.



Do testów wybrałem to co miałem pod ręką z odzysku. Wybór padł na filtr 6.5MHz nie wiem z kąt do czego ale był jest wiec się przydał.








Do filtra podałem sygnał w.cz 6.5MHz ( na wyższych niższych płaska kreska ) w funkcja wobulator.


Tu jeszcze faza testów.

Oscyloskop w tryb X-Y i ...
 Włączone kluczowanie
 Wyłączone kluczowanie
 Odstrojenie częstotliwości w górę
Odstrojenie częstotliwości w dół
Odwrócenie polaryzacji? Nie wiem po co dokładnie to :)


Tu na trzech zdjęciach przykłady zmiany dewiacji.
Z powyższego widać że sonda działa i wobulator.

Teraz tylko korzystać. Jak by się przydał to nie było teraz jest a nie ma do czego go wykorzystać :)
Musze upolować chyba jakiś polski odbiornik z polska instrukcją i na nim się dokształcać.







1 komentarz:

  1. Ja pozostawiłem do lutowania. Najmniej kłopotów i styk pewny. Nie mnije do obudowy podejście ma skrajnie inne.
    menuet-ukf
    Pozdrawiam,
    Wojciech

    OdpowiedzUsuń