wtorek, 2 stycznia 2018

Siglent SDM3045x

Multimetr 4 1/2 cyfry chińska namiastka laboratoryjnego multimetry. Namiastka bo cóż gdzie pomiar AC+DC z automatu a gdzie marzenie THD ech ... :)

Wersja ekonomiczna. Wahałem się miedzy 4 a 5 cyfr i z chytrości by zaoszczędzić ok 250zł wybrałem 4 cyfry.

Jest to chyba jedyna sensowna opcja kupna rigol & siglent. Nie ma nic w tej cenie ~ 2000zł co można by kupić.
Myślałem nad Keysingiem ale wersja budżetowa to szok jak zobaczyłem. Rigol mnie zniechęcił jakością wnętrza.Układy scalone wyszlifowane z oznaczeń kilka rezystorów SMD lutowanych byle jak. Nie zasugerowałem się SDM3055 i wybrałem 3045. Estetyczniej wykonany.
Wada to że jeden bezpiecznik jest ukryty w środku i dostępu strzeże plomba obudowy.

Ma kilka niuansów,ale cena ...

Można by rzecz że tak naprawdę to sanwa brymen czy fluke na dopalaczu.

Planuję wykonać dwa źródła referencyjne  5V i 10V plus dzielniki :10 by mieć mV ale na razie kupiłem chińskie gotowe 2.5-5-7.5-10V  ciekawe czy pomiary referencyjne producenta są prawdziwe czy z palca wyssane. By coś stwierdzić na temat miernika trzeba mieć albo jego równoważnię lub wyższy model czyli ostatecznie pewne 4cyfry ale tak naprawdę 5 cyfr lub więcej.

Porównywanie do multimetru nie jest zbyt dobrym przykładem.



4 komentarze:

  1. AJk to mówią - full wypas. Ale jednak analogowe to jest to. Jak tam postępy nad Teslą? Będzie ją od czego skalibrować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypas bez THD :)
      Na razie odłożony i czeka na natchnienie. Musze sprawdzić dzielniki wejściowe a dokładniej zainteresować się kondensatorami ceramicznymi w układzie kompensacji bo coś sie rozjechało i nie daje się skalibrować. Potencjometr raczej sprawny. Podejrzewam upłynność na ceramicznym bo potrafią zaskoczyć.

      Usuń
  2. OO Zdzisiu fajny blog nie chcący znalazłem więc pisze co tam słuchać szukam schematów nadajników na KF na lampie i najlepiej na kwarcu

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć
    A kiedyś tak z nudów założyłem go ale nie mam czasu nad nim siedzieć.
    Trochę go opuściłem z racji na kamerkę.
    Załóż też jest gratis a mógł byś uzupełnić videobloga schematami na blogu.
    Widzę że też nie masz czasu jak kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń