wtorek, 22 listopada 2016

Multimetr UM-110B

Dokonałem zakupu multimetru analogowego UM-110B

Podczas testów okazało się że działa, ale niestety pomiary są nie dokładne.
W celu dokonania korekt ( kalibracji ) trzeba dobrać od nowa dwa rezystory precyzyjne. Jeden dla AC drugi dla DC. jest jeszcze potencjometr, ale nie tykałem i trymery tez nie tykałem.
Rezystory precyzyjne to szpulki z drucikiem oporowym. Nie ma szans na ponowną kalibrację.
Producent nie przewidział potencjometrów.
Skoro nie przewidział a trzeba działać to cóż trzeba naruszyć projekt i zmienić co nieco.
W tym przypadku dokonałem zamiany rezystorów precyzyjnych na potencjometry.
Sam dobór rezystorów jest kłopotliwy ale próby jakie dokonałem były w miarę zadowalające ale to nie najlepsze rozwiązanie.
Lepsze to potencjometry.
Wybór padł na potencjometry wiele obrotowe 500Om.
Rozwiązanie się sprawdziło.
Wygląd nie powala i to już nie oryginał ale ma działać.


A tu jeszcze sesja foto.




Sondy pomiarowe



Sonda ma nakładany grot. Dzięki temu można zdjąć grot i założyć krokodylek lub końcówkę U.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz