środa, 23 listopada 2016

Generator sygnałów TV Philips PM 5519 GX

Generator sygnałów testowych do TV.
Lekko rozbudowany. Ma wyjście sygnału z modulatora i można zaprogramować 6 kanałów. Dodatkowo regulacja amplitudy sygnału wyjściowego. Drugie wyjście to wyjście Video sygnał można podać  na wejście monitora. Ma dodatkowe wyjście wideo DIN z tyłu wizja i audio.
Sygnał z modulatora prócz wizji niesie sygnał audio. Albo mono lub stereo.
Dodatkowo nie testowałem tego, ale można podać własny sygnał audio lub własny sygnał wideo.
Wyjście wideo tez ma regulacje amplitudy.
Można generować obrazy dla regulacji geometrii lub sygnały kolorowe plus koło.
Ma wyjście sygnałów trigger ale nie umiem z niego skorzystać. Pewnie jakieś markery nakłada na sygnał.

Uszkodzony był scalak SG3823 przez co był kompletny brak sygnału wizji na obu wyjściach tylko fonia.
Dorobiłem zamiennik co już opisałem plus dorobiłem nóżkę bo jednej brakowało. Brakuje jeszcze nakładki na 1 kanał ,ale wkrętakiem można spokojnie stroić.
Każdy kanał ma trzy pozycyjny przełącznik zakresów.
Brak diody LED jako sygnalizacja włączenia a w klawiszu jest " oczko " podczas wciśnięcia " powieki " odsłaniają kropkę. Kiedyś umieli konstruować dziś taniej by wyszło opracować układ sygnalizacji na mikroprocesorze sterującym dioda LED :)
Zaś co do jakiej kolwiek kalibracji niestety nie jestem na siłach by tego się podjąć. Może wymaga może nie.
Obrazy generuje więc uważam ze mi to starcza.
Nie bawiłem się jeszcze w naprawę TV ale zawsze chciałem mieć takie cudo.


Ten dziwny dynks to układ regulacji amplitudy wyjścia w.cz 75Om Akurat wylutowany 3823
Chyba jakiś potencjometr w.cz.
Czarne przewody są ekranowane.

Troszkę trzeszczą przełączniki, ale jest utrudnienie w rozebraniu i wyczyszczeniu więc zostawiam jak jest. Tylko zauważa się to przy zmianie sygnału.

Jest to wersja GX w innych wersjach niema tej zielonej płytki.
Układ zbudowany z układów scalonych cały generator sygnałów. Nie ma układu programowalnego wiec jest dobrze. Szkoda tylko że scalaki nie są w podstawkach. Płytka dwustronna. Bez rozlutownicy ciężko jest.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz