czwartek, 17 grudnia 2015

To już upór maniaka

To już upór maniaka tak tak z uporem próbuję  naprawy i nic.
Podmieniłem sygnał zegara  na zewnętrzny i nic.

W żaden sposób nie jestem w stanie przekroczyć magicznej bariery 1400przy 7V
Wynika z tego że 1 cyfra =5mV i to się pokrywa.
Teraz w wolnej chwili zajmę się układem wzmacniacza i przetwornika AC/DC bo sygnał jaki dochodzi do przetwornika A/C jest nie stabilny w stosunku do źródła napięcia podawanego na wejście miernika.
To powoduje niestabilne wskazanie ostatniej cyfry.
Szkoda mi go bo na AC mierzy do 1MHz  toś  to skarb i ten wygląd i magia lamp.

Co prawda zamówiłem kilka układów scalonych na podmiankę do układu przełączania zakresu ( kropki )

Poprawiłem luty, płytkę zalakierowałem kalafonią.  Zostało kilka gniotów lutowniczych bo bo musiałem by nie uszkodzić płytki. Odpadły mi dwa pady ale na szczęście bez uszczerbku. Płytka z metalizowanymi otworkami to jest kłopot.

Szkoda że producent nie przewidział podstawek pod scalaki.

Bardzo by to ułatwiło serwisowanie.


Próbowałem skalibrować go na 7V przy 1400 ale tu efekt tez nie zadowalający bo napięcia referencyjne lekko rozjechane. Producent podaje że można sobie pomóc poprzez dolutowanie rezystorów w dzielnikach referencyjnego ale to zostawiam na sam koniec.

Teraz nie wiem czemu uzyskuję 1400 a nie 1998 przy 7V

By dalej działać muszę zając się wzmacniaczem DC  bo nie może napięcie się "bujać " na wyjściu skoro stabilne trafia na wejście miernika.  Tylko gdzie tego szukać.  Są dwie płytki.

Musze podrukować schematy i schemat połączeń modułów i zastanowić się.

Może jak ten problem wyeliminuję to będę zadowolony jako tako.

Nie mam referencyjnego multimetra więc kalibracja tylko metoda domową ale jak to mówię NASA nie jestem i wystarczy jak co. Tylko by błąd był kilka mV a nie kilkadziesiąt mV i tu problem w tym kilkadziesiąt.

Kurna wszelkie przeliczenie 5mV na cyfrę się pokrywa do 1400
gdyby liczyć 1998 to na cyfrę musi przypadać ~3mV


Ale czemu w instrukcji jest ciągle to 1998

Może inna wersja miernika. Ten jest pozbawiony modułu komunikacji z drukarką ale to tylko płytka sczytująca sygnał z dekoderów BCD zaś na tabliczce znamionowej pisze PM2421 / 6 ( 6 wybita dodatkowo )

Ech tak czy siak to niezła szkoła tylko szkoda że taki cukierek na początek nauki.

Bardzo dużo mi wyjaśnił kolega z elektrody RitterX na temat działań ustrojstwa :)

No nic.

Jeszcze ciąg dalszy nastąpi.

Upór maniaka chyba tak :)

Szkoda bo zainwestowałem w części.

Kondensatory jakie wymieniłem to szczerze 85% było w pełni sprawnych i nawet nie potrzebnie tykałem. Ech nadgorliwość gorsza od faszyzmu :)


I właśnie dokonałem odkrycia ameryki na nowo.
Są dwie wersje jedna 1998 wskazanie druga 1399 i to właśnie moja.
Są dwie instrukcje i moja jest od wyższego modelu.


I tu pies pogrzebany. Dwa tygodnie stracone na szukanie tego czego nie ma.
Muszę raz jeszcze zrobić kalibrację z 1400 na 1399 i zobaczymy co dalej.

Dwa tygodnie i zbędne układy scalone zamówione ale się przydadzą nasze rodzime CEMI :)








2 komentarze:

  1. Już się poddałem. Poszedł w odstawkę.Szkoda tylko ze przeinwestowałem w kondensatory. Ale próbowałem i czegoś się nauczyłem przy okazji. Szkoda ze instrukcje obsługi odnoszą się do dwóch wersji i ślepo błądziłem przez to z maksymalnym wskazaniem.

    OdpowiedzUsuń