piątek, 27 listopada 2015

Philips PM2421

Wpadł mi w oko stary cyfrowy multimetr Philips PM2421 na cudownym wyświetlaczu nixie.
Niestety uszkodzony. Z lekką pomocą kolegów z elektrody udało mi się go naprawić w 50% ale co dalej? Dalej fotki :)






\

Piękny kunszt danej elektroniki ale .... jak ładnie pieczołowicie powiązane przewody.  Po włączeniu wyświetlał przypadkowe cyfry i zero reakcji. Na płycie bloku cyfrowego w sekcji analogowej zero sygnałów tylko napięcie stałe. Problem leżał w kondensatorze tym dużym żółtym. Chyba robiącym za sprzężenie zwrotne integratora. Po wymianie na mniejszy ( pojemności ) miernik ruszył i nawet mierzy z sensem ale nie dokładnie.
Nadal problem mam z zniekształconymi sygnałami. Podejrzewam że przez to nie można dokonać kalibracji.
Bardzo ciekawa jest obudowa wręcz pancerna. Miernik stanowi szufladę. 
Nie mogę ustawić przyczyny zniekształceń sygnałów.
                








 


1 komentarz:

  1. Też mam mój pierwszy woltomierz z NIXE. Ładnie w nocy wygląda, ale wtedy nie widzę co mierzę :-)))
    W dzień już zachwyca mniej - szkoda.
    Własnie go robię, ale jest dziesięć razy trudniejszy od V640 - trzeba mieć cierpliwość i czas (a tego drugiego nie mam).

    OdpowiedzUsuń